Tillbaka i den mexicanka verkligheten idag vilket innebar hembesök för min del. Vi åkte drygt en timme med bil för att göra två hembesök och besök på två skolor. Områdena som vi åkte till var så extremt fattiga, första gången jag har sett så spartanskt boende. I mina ögon mätt har dem verkligen ingenting men dem verkar ändå vara glada och tillfreds med sin tillvaro vilket är det viktigaste. Det sätter verkligen perspektiv på saker och ting. En helt annan sak man får perspektiv på här i mexico är svett, idag trodde jag faktiskt att jag skulle tuppa av i värmen. Det är värst när man ska åka bil, en bil som stått och gassat i solen och som bokstavligen talat kokar och sätena grillar huden när man sätter sig. Sen ska man spendera timmar i bilen när man åker mellan byarna och det dryper svett om en. Har nog aldrig känt mig så ofräsch som här men det är på ett härligt sätt, det är värt det när man går ner till stranden och tar ”efter-jobbet-doppet” i havet.

Kommentera

Publiceras ej